Weekend - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

29 Juni 2013 | Israel, Tiberias

En toen was het al weer weekend! We hebben een trip gemaakt met z'n allen naar Sepphoris en Caesarea Maritima. Ik was daar al eens geweest, maar ik ging vooral mee omdat het erg gezellig is altijd. En het is belangrijk om elkaar ook naast de site te zien. Dan zijn de mensen toch anders. Het was dus erg gezellig. Den dingen die er verteld werden heb ik al eens gehoord, inclusief de grapjes maar dat was niet zo heel erg.
En bij Caesarea zijn we ook weer naar de Middellandse Zee geweest en hebben we lekker gezwommen. We hadden alleen een klein probleempje toen we weer naar huis wouden gaan. De kleedkamer van de vrouwen was op slot gedaan. Gelukkig lag het vrij afgelegen en met wat handdoeken kom je erg ver. :)
En verder heb ik lekker rustig aan gedaan dat weekend. Oh, vergeet ik het bijna. Ik ben wezen paardrijden! We hadden voor twee uur geboekt. Ulla en Iiris hadden wat ervaring en Tine en ik hebben alleen toen we klein waren op een pony gezeten een keer. Maar dat was geen probleem zeiden ze. Tja, het was niet echt een beginnerstocht. Heuvel op en af, meeste bezaaid met rotsen... en wat ook niet hielp was dat we western stijl reden en dat is heel anders dan wat ik me nog wist te herinneren of heb gelezen. Maar ik ben er niet afgevallen! En het was ontzettend leuk. Soms best eng, vooral wanneer het paard wat uitgleed over de rotsen enzo. Maar alles ging goed. We zijn uiteindelijk zelfs drie uur weggebleven. De gids vond het wel gezellig geloof ik. We hadden onderweg ook prachtig uitzicht over het meer van Galilea en de omgeving. We zagen zelfs Horvat Kur liggen, we konden de tenten zien.
Ja, en dat was het weekend.
Oh ja, ik was vergeten te vertellen dat ik van de week ook nog naar Capernaum ben geweest met Jürgen, Byron en Ben. Niet naar de site zelf, maar naar de opslag. We gingen bij de steen kijken (waar ik mijn scriptie over heb geschreven). We wilden wat nieuwe foto's en opnieuw meten. Dit is niet allemaal gelukt omdat de steen ergens achterin de opslag stond, maar we hebben wel wat metingen kunnen doen. Wel, ik heb dat gedaan. Ik zat aan het eind helemaal onder de witte stof, omdat ik onder de vreemdste hoeken moest meten.
Nou, dit was het weer even.
Ik heb geprobeerd om foto's erop te zetten, maar het internet is nogal sloom op het moment. Ik probeer het er zo snel mogelijk op te krijgen.
groetjes

  • 01 Juli 2013 - 13:28

    Gea:

    Het paardrijden lijkt me erg leuk om te doen.
    Leuk om je verhalen weer te kunnen lezen.
    Voor je het weet is het weer voorbij, dus geniet er van.

    Groetjes Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 24741

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: