Bijna laatste weekend - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Bijna laatste weekend - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Bijna laatste weekend

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

14 Juli 2013 | Israel, Tiberias

Dit was het laatste weekend voor de meeste hier. Er werden allerlei trips gemaakt, maar ik besloot om lekker hier te blijven. Ik had nog wat klusjes tee doen en ik wilde lekker in het zonnetje liggen. Vrijdagavond zijn we met een groepje naar de Pilgerhaus geweest wat erg gezellig was. Gelukkig sluit het om 11 uur dus we blijven nooit te lang hangen. Dit keer zijn we nog eerder weggegaan want iedereen was erg moe. Zaterdags heb ik eerst een poosje gewerkt en toen besloot ik te gaan zonnen en zwemmen. Tja, dat heb ik geweten… In de zon was het vreselijk warm. Ik lag op mijn tablet een boek te lezen en opeens lag er een druppel op het scherm…. het zweet droop van mijn gezicht af. Dus af en toe het water ingedoken om af te koelen. Na de lunch was het niet te houden in de zon dus hebben we met een paar in de schaduw gezeten, lekker gelezen en kletsen.
Rond half vier besloot ik eventjes in de zon te gaan liggen, maar na zo’n tien minuten voelde ik al iets steken op mijn rug dus ik verhuisde weer naar de schaduw. Na een poosje zei Palmer dat mijn rug er wel wat rood uitzag. Ik merkte dat mijn benen aan de achterkant ook wat rood waren dus ik ben naar binnen gegaan om te douchen. En toen keek ik in de spiegel… mijn hele achterkant was verbrand! Vooral net boven mijn bikinibroekje was het vuurrood. Ik heb een paar dagen niet echt comfortabel gelegen en gezeten. Tine en Myriam smeerden om de beurt aftersun erop om het wat tegen te gaan. Dat heeft goed geholpen. Ik had er veel meer last van kunnen hebben.
De rest van het weekend ben ik uit de zon weggebleven. Ik heb zitten lezen, muziek luisteren enz. Gewoon even relaxen. ’s Avonds werd het nu ook steeds gezelliger. We hebben hier een gitaar in de shelter en dit jaar hebben we meerdere mensen die kunnen spelen en zingen. Dus ’s avonds word de gitaar erbij gepakt en zitten we met een groep in de tuin te luisteren en/of zingen. Vooral Jusu (Finland) is erg goed. Hij had ook al op Midzomernacht gespeeld en gezongen dus we wisten dat ie het goed kon.
En verder hadden we natuurlijk de brand op zondagavond. Maar dat heb ik allemaal al verteld.
Ik heb vandaag niets meer te doen dus ik hoop er nog een verslag van de laatste week op te zetten, maar je weet het hier nooit hoe het loopt dus…
groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 24751

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: