Eerste week deel 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Eerste week deel 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Eerste week deel 2

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

25 Juni 2012 | Israel, Jeruzalem

Oke, accu is opgeladen. Ik heb nog eventjes voor ik mijn bed induik.

Woensdag 20 juni
Vandaag gingen we eindelijk echt aan de slag. Ik ben samengevoegd met een andere groep die geleid wordt door Kristina, een Finse Phd- student. Tenminste, dat was de bedoeling. Maar meer over dat later.
Ze willen graag de hele layout van de synagoge zien. Dit betekend dat de balken eruit moeten. Elk square is 4 bij 4 meter en tussen elk square zit 1 meter balk, dit word niet opgegraven. Nu moesten we dit er echter wel uithalen omdat ze de hele synagoge willen zien. Samen met Kristina's groep, ongeveer 13 mensen in totaal, zijn we hieraan begonnen. Er zitten hier heel veel grote stenen in wat veel sjouwwerk betekent. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik supervisor was van de hele groep. Kristina zat op één plek de volgende paar dagen en leidde niet echt de groep. Met het gevolg dat ik de hele dag heen en weer aan het lopen was langs een balk van 10 meter ongeveer. Gelukkig zaten er een aantal mensen met ervaring tussen. Ik heb geprobeerd om ze een beetje te mixen qua werkplek. Het was de eerste dag dus veel vragen over hoe en wat. Heel logisch, maar voor mij heel vermoeiend.

Donderdag 21 juni
Vandaag op dezelfde plek gewerkt en weer voor de hele groep moeten zorgen. Ik had met Kristina gepraat of ze meer wilde doen maar uiteindelijk heeft ze weer weinig gedaan. De groep dunt ook langzamerhand uit. We hadden twee zieken vandaag. Verder zit er iemand met een gebruiksaanwijzing in onze groep, hij heeft Asperger. Dit wisten we eerst niet. Jürgen heeft gevraagd of ik er een beetje op wil letten. Dit betekend wel dat ik ogen in mijn achterhoofd moet hebben.
Ik ben vrijgesteld van pottery wassen maar help wel mee voor de leuk. Ik heb nu nog niet zo veel te doen. Vanmiddag hebben ze ookuitgelegd hoe ik info in de database moet invullen.
Savonds hadden we weer een lezing.

Vrijdag 22 juni
Ik weet niet wat het is met deze groep maar nu valt er weer een uit. Gelukkig aan het eind van de ochtend pas. Nienke verzwikte haar enkel. Het werk schiet nu iets meer op. Ik moet alleen het groepje van Kristina nog af en toe een schop onder de kont geven. Ik zit dus nu iets meer bij hun. James, één van de Amerikanen die ook ervaring heeft met graven, neemt een beetje de leiding over het andere groepje zodat ik de handen vrij heb.
Ze gaan met Kristina praten over wat nu, want dit werkt niet.

Oke, ik ben bekaf dus ik ga naar bed. Ik hoop morgen weer wat te schrijven.
Groetjes

  • 25 Juni 2012 - 17:53

    Marieke:

    Het is hard werken dus! Maar wel leuk om de leiding te hebben of niet?

    Succes en geef ze nog maar een paar schoppen extra als ze niet luisteren :-)

    groetjes van ons viertjes

  • 26 Juni 2012 - 07:49

    Marjet Smit:

    Hey Lise,

    als ik het zo lees, mag je behoorlijk wat leiding geven! Maar gelukkig zitten er ook ervaren mensen in de groep... Nu ben ik onderhand wel benieuwd hoe het zit met de grote en de lange, je weet wel van de deelnemers lijst en hoe jullie dat hebben opgelost? Ik ben nieuwsgierig hoe je het deze week vergaat!

    Ik ben trouwens over op de insulinepomp, het is weer even wennen maar het is wel een makkelijker systeem, erg fijn dus! Enne ik ga zo meteen 30cm van mijn haar afhalen voor de stichting Haarwens! Als je terug komt, heb ik dus ook een kort koppie?
    Veel plezier!

    Liefs,
    Marjet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 24738

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: