Laatste weekend - Reisverslag uit Nieuwer-Ter-Aa, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Laatste weekend - Reisverslag uit Nieuwer-Ter-Aa, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Laatste weekend

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

18 Juli 2012 | Nederland, Nieuwer-Ter-Aa

Vrijdag 06-07-2012
Oke, ik bedacht me dat ik iets was vergeten te vertellen over vrijdag.
Jasmin en ik waren dus de 'babies'aan het wassen net buiten de shelter (het lab zit in een schuilkelder) en opeens werd mijn naam geroepen van binnen. Er was iets wat ik moest zien.
Ik snel naar binnen toe natuurlijk. Binnen waren ze scherven aan het lezen (de scherven bekijken en uitzoeken hoeveel randen, oren enz. ertussen zitten en hoe oud ze zijn). Tussen de scherven van mijn square bleken twee stukken te zitten van een glazen armband! Onder het vuil leken het net stukken van een oor. Waarschijnlijk zijn ze van blauw glas geweest, maar nu waren ze meer wit.
's Avonds zijn we met (bijna) iedereen naar een Lebanese restaurant geweest. Het eten is er bijna hetzelfde als wat we in het hostel krijgen, maar nu zaten we in ieder geval in een andere omgeving. ;) Het was erg gezellig!
Toen we terug waren in het hostel zijn we nog een poosje naar het strand gegaan en hebben daar zitten kletsen. Een paar zijn nog wezen zwemmen. Zelf heb ik in deze weken misschien 3 keer gezwommen. Het water was niet zo geweldig dit jaar. Het stond hoger en daardoor stonden er overal planten.

Zaterdag 07-07-2012
Ik kon uitslapen vandaag maar natuurlijk lukte dat niet! Rond half 8 opgestaan, rustig aankleden en toen op mijn gemak wezen ontbijten. Toen een poosje buiten zitten lezen, maar ik kon me niet concentreren. Ik besloot om naar de shelter te gaan om te kijken of daar nog iemand hulp nodig had.
Al deze weken hangen er al twee foto's op een whiteboard. Op deze foto's staan twee steenbrokken die we vorig jaar hebben gevonden. Het zijn gedecoreerde stenen, waarschijnlijk onderdeel van een reliëf die op de bemah zat. Ze dachten eerst aan een adelaar, maar vlak voor wij kwamen besloten ze dat het waarschijnlijk een leeuw was. Ze hadden geprobeerd ze aan elkaar te passen, of in ieder geval zo te puzzelen dat er een staande leeuw uit kwam.
In ieder geval, ik kwam dus de shelter binnen en zat nog eens naar die foto's te kijken. Vervolgens hebben Ben en ik er minstens een uu naar zitten kijken, en zitten puzzelen. We hebben op internet gekeken voor vergelijkbare stukken en één foto van een vergelijkbaar stuk kregen we van Jürgen. Ik vond dat de manier waarop ze de foto's nu hadden geplakt totaal niet klopte. De kop kwam nu onder een hele rare hoek te staan.
Na een poos zei ik: Volgens mij moet het zo zitten, en ik plakte de twee foto's aan elkaar. De decoratie leek door te lopen. Het zag er veel beter uit.
Ik was het intussen zat geworden en ben toen weggegaan. Ik moest nog wassen enzo.
's Middags heb ik met Jasmin een film zitten kijken. Of beter gezegd, dat hebben we geprobeerd. :s Maar het was erg gezellig, we hebben gewoon zitten kletsen over vanalles en nog wat.
's Avonds hebben we met een klein groepje in de tuin gezeten. We waren de rest kwijt. Het bleek dat zij naar Tabgha waren om wat te gaan drinken.
En om naar de opslag te gaan om de twee stukken leeuw te halen. Opeens waren ze terug en kwamen ze de tuin in, helemaal opgewonden. Het bleek dat de twee stukken inderdaad aan elkaar passen, precies op de plek waar ik het zei!! Nu was er geen twijfel meer over dat het een leeuw is. Ze hadden de stukken meegenomen en iedereen moest het nu natuurlijk even zien.
Hierna hebben we nog een poos in de tuin zitten kletsen.

Zondag 08-07-2012
Vandaag heb ik helemaal niets gedaan. Nou ja, zitten lezen en lekker in het gras liggen luieren. En ik heb een hele poos met Jasmin zitten kletsen. Heerlijk om even een dag helemaal niets te doen.
's Middags even achter de computer gezeten en een verslag voor jullie zitten schrijven.
Helaas heb ik toen denk ik iets verkeerd gedaan met mijn hand, want die begon een beetje zeer te doen. :(

En die begin ik nu ook te voelen dus ik stop er weer even mee.
De laatste week komt binnenkort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 24737

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: