Tweede week - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

04 Juli 2012 | Israel, Jeruzalem

Maandag 25 juni
Nieuwe werkweek. De bedoeling was dat de staf met Kristina ging praten maar zij was er nog niet 's avonds dus dat is niet gebeurd. James neemt nu dehelft van de groep over en is gepromoveerd tot squaresupervisor.
We moeten nogal vaak inproviseren en de groepen mixen omdat we nog steeds zieken ed hebben. Ook zit Ben officieel in de groep maar die krijgt steeds meer te doen als fotograaf.
Ze krijgen nu een beetje de slag te pakken dus het werk gaat nu iets sneller. Gelukkig maar want het plan was eigenlijk dat we de balken er de eerste week uit zouden hebben.

Dinsdag 26 juni
Het weer blijft benauwd en erg warm. Dit helpt niet echt met werken.
Kristina zit nu in mijn groep maar gaat meestal maar een halve ochtend en gaat dan in het lab verder werken. Ze houd ons erg op in het werken maar we proberen er omheen te werken. We vinden nog niet erg veel interresants. Twee stukjes klei pijp die aan elkaar passen. Voor de rest veel mozaieksteentjes en dakpannen enz.

Woensdag 27 juni
We werken nu steed sneller. We zijn nu in een ander stuk balk bezig en deze gaat razendsnel omlaag. We weten nu waar we op moeten letten en de groep hoeft niet steeds meer dingen te vragen.
Op de rest van de site gaat het ook erg goed. In de bema (waar de tora rol werd bewaard oa) worden steeds meer leuke dingen gevonden. Grote stukken glas waaronder de voet van een beker, en ook allerlei bewerkte stenen.
Myriam is aan het werk waar ik vorig jaar ongeveer zat. Ze probeert de bedrock (het gesteente waar je echt niet meer verder kunt) te vinden maar ze komt steeds dieper te zitten. Ze zit intussen al minstens een meter diep.

Donderdag 28 juni
Bijna weekend. Iedereen is er wel aan toe. Het werk gaat langzamerhand iets langzamer. We hadden vandaag hoog bezoek van de Israeli Antiquities Authorities. Iedereen moest er dus voor zorgen dat we aan alle veiligheidsvoorschriften voldeden enzo. En natuurlijk moest er iets in de soep lopen. Vlak voor ze kwamen stak de wind ineens heel hard op. Om de paar minuten moesten we een sprintje trekken om één van de palen van de tent vast te pakken voor de tenten er vandoor gingen. Uiteindelijk stond bijna iedereen bij een paal terwijl het bezoek er was. We wilden tenslotte in ieder geval voorkomen dat de tenten op de hoofden van de hoge piefen vielen. Zodra ze weg waren hebben we snel de spullen opgeruimd en zijn wat eerder gestopt. Het was geen doen om te blijven werken.

Oke, ik stop ermee voor nu. Ik moet weer aan het werk. Misschien dat ik later vandaag nog iets over het weekend kan schrijven.
groetjes

• 04 Juli 2012 - 20:12

Gea:

Zo te lezen maken jullie weer lange dagen en hebben jullie genoeg te doen.
    Ik ben heel benieuwd hoe je het in Jeruzalem hebt gehad. Zal vast mooi en bijzonder zijn geweest.

Groetjes Gea