Eerste week - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

24 Juni 2012 | Israel, Jeruzalem

Het heeft even geduurd, maar hier toch nog een blog over de eerste week. We hebben het heel erg druk gehad.

De reis hiernaar toe ging goed. Geen vertragingen. We kwamen Gisela al tegen in het vliegtuig. We zagen daar ook jongen waarvan ik dacht, dat zou misschien de Brit kunnen wezen die ookmee zou gaan. Dat bleek uiteindelijk inderdaad zo te zijn. Een meisje uit Zwitserland zat ook in het vliegtuig en zij bleek achteraf gedacht te hebben dat wij ook hierheen gingen. Ze had alleen de moed niet om het te vragen.
Op het vliegveld in Tel Aviv duurde het even voor we de groep bijelkaar hadden. Toen we naar de bus gingen bleek het een kleine bus te zijn waar we niet allemaal in zouden gaan passen en zeker niet met de bagage erbij. Gelukkig was er nog een busje geregeld die vlak daarna aankwam.
In Karei Deshe werden snel de kamers verdeeld en kon iedereen zich even opfrissen voor het eten. Ik lig samen met Tine op een kamer. Erg gezellig. Die avond hebben we nog even met elkaar wat gedronken en toen is iedereen vrijwel meteen naar bed gegaan.

Maandag 18 juni
Eerste werkdag. Om 7uur gingen we ontbijten. Iedereen zag er nog erg slaperig uit.
De meeste gingen om 8 uur eerst naar de containers om de spullen te halen en op de kar te laden.
Ik zat in een klein groepje dat alleen even wat schoppen enzo haalde en toen op de site ging 'tuinieren' .
Er is een hittegolf dus het was nauwelijks uit te houden in de brandende zon. Veel pauzes later kwam de rest van de groep ons helpen. Om 12 uur stopte we. 's middags hadden we een 'orientatiebijeenkomst'. Wat is het programma, hoe graaf je op, welke vondsten worden er bewaard enz. Savonds ging iedereen weer vrij vroeg naar bed aangezien we devolgende dag vroeg op moesten.

Dinsdag 19 juni
4.10 uur ging de wekker. Dat was even wennen zeg. We hebben de hele ochtend de site schoongemaakt en tenten op gezet. Smiddags hadden we eigenlijk allemaal vrij maar ik moest naar het lab. We kregen een demonstratie over hoe we dingen in de database moeten invullen. En wat onze taken nu eigenlijk waren. Ik ben areasupervisor en heb 6 mensen in mijn groep.
Savonds hadden we onze eerste lezing over Tel Kinrot wat ze hiervoor hebben opgegraven.

Oh, de accu raakt leeg. Ik zal m eerst moeten opladen. Ik probeer zo snel mogelijk weer wat te plaatsen.