Alweer een week voorbij... - Reisverslag uit Nieuwer-Ter-Aa, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij... - Reisverslag uit Nieuwer-Ter-Aa, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij...

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

18 September 2013 | Nederland, Nieuwer-Ter-Aa

De eerste week is al weer voorbij.
Veel hebben we nog niet gedaan. Zondags was er eindelijk toestemming van het leger dus maandag konden we beginnen. We mogen er wel pas om 7 uur in. Bovendien houden ze deze week oefeningen dus we mochten maandag en dinsdag komen van 7 tot 12 en vervolgens de woesndag en donderdag niet. En vrijdag is weekend hier dus we mogen zaterdag pas weer aan de slag. Een lekker lang weekend dus :)
Ik ben alleen maandag wezen werken omdat ik vreselijk misselijk was dinsdag. Waarschijnlijk van de warmte. We zitten op een heuvel (tell) in een woestijnachtig gebied zonder enige beschutting. Gelukkig zit ik aan de kant waar een klein briesje vandaan komt waardoor het nog redelijk uit te houden was. Maandag hebben we de oude grond eruit moeten halen die er aan het einde van het vorige seizoen ingestort was. Dinsdag moesten ze dat in mijn square ook nog doen. Ik begreep dat ze er bijna mee klaar zijn dus dan kunnen we echt beginnen. Ik had een beetje teveel gedaan op maandag waardoor ik zowel blaren als hele erge spierpijn had.
De groep is erg leuk. We zijn maar met z'n zessen (de Nederlanders dan) maar we hebben het erg gezellig. We doen een heleboel spelletjes om de tijd te doden en verder heel veel lezen en kletsen.
Maar het zijn nog wel lange dagen hoor als je zo weinig doet. We hebben een paar kleine klusjes kunnen doen en wat oud materiaal van 2004-2005 verwerkt enzo.
De temperatuur begint geleidelijk aan te dalen. Je kan het 's avonds en 's ochtends al merken dat het iets frisser word. En 's nachts vind ik het laken nu toch wel prettig. Maar overdag is het nog steeds boven de 35 graden en klam en benauwd. Douchen mogen we maar beperkt doen vanwege het watergebrek en moet je dus een beetje zorgvuldig plannen. Vooral niet rond lunchtijd gaan of begin van de middag, dan is het water behoorlijk opgewarmd en verbrand je bijna. Nu komen er maar een paar druppels uit dus douchen gaat al bijna niet. En zodra je eruit stapt ben je al weer bedekt met een klam laagje zweet. Dus die 15? graden van jullie klinkt aardig aantrekkelijk :)
Morgen gaan we barbequen omdat Mariette jarig is. Lucas en Michel gaan sochtends naar Amman om inkopen te doen en een kadootje te kopen. En goed vlees.
Ik ben op het moment een beetje voorzichtig met wat ik eet vooral savonds, dan hebben we een lokale vrouw die voor ons kookt, met de gebruikelijke hoeveelheid olie. :(
Oke, dat was het voor nu weer.
groetjes

• 18 September 2013 - 19:58

Marieke:

Wij verlangen weer naar een beetje warmte hoor... Maar zo warm hoeft nou ook weer niet ;-). Succes met alles!