Nog twee weken - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Nog twee weken - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Nog twee weken

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

30 September 2013 | Jordanië, Amman

Dit keer een wat korter verslag, er is niet zoveel gebeurd sinds donderdag.
Met dat iedereen nar huis vertelde dat de temperaturen lager werden werd het prompt natuurlijk weer warmer. Vandaag begonnen we gelukkig wel met wat fris weer maar het werd al snel goed warm. Het schijnt deze hele week nog warm te blijven.
Ik heb niet zoveel bijzonders gevonden. Vooral scherven, hoewel... dat zijn er ook niet zo heel veel. Maar dat heeft als voordeel dat ik 's middags niet zoveel hoef in te voeren waardoor ik weer bij raak met mijn dagrapporten.
We hebben nog 8 graafdagen, 1 dag om alles weer op te vullen met grond en dan hebben we nog een lang weekend om alle rapporten te maken, vondsten te verpakken, database bij te werken enz. In totaal nog twee weken en een dag.
Ik heb intussen een lekker roodbruin kleurtje op mn onderarmen. Dat is het nadeel van lange kleren dragen hier. Het is maar goed dat het winter word dan ziet niemand het rare lijntje. :p
Sinds twee dagen hebben we Umm Asam ook voor de lunch. Ze kwam eerst alleen om het avondeten te maken maar we hebben nog iets budget over dus nu krijgen we ook lunch van haar. Dat betekent allerlei lekkere hapjes. Ontzettend lekker, heel vet, en gewoonlijk et je er te veel van. Ik zit nu ook met een goeie volle buik te schrijven.
Over lekker eten gesproken... Jeroen en Mariette zaten gisteren met Achmed (de beheerder) te praten en op de een of andere manier kwamen ze op taart waarop Achmed prompt voorstelde om zijn vrouw een taart te laten maken voor vandaag. Dus die kwam hij net brengen. Een soort tulband met onder chocoladesmaak en daarboven een laag aarbeiensmaak. Het ziet en ruikt heel zoet en zal ongetwijfeld ook zo smaken, maar ja.. taart is taart :)
Dat was het geloof ik weer even. Ik ben misschien donderdag weer bij het internetcafe maar dat weet ik niet zeker. Dus misschien tot dan!
groetjes

• 30 September 2013 - 19:23

Ma:

fijn weer iets te horen.oma ondertussen in mariaoord huisje 6.