Laatste week - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

08 Oktober 2013 | Jordanië, Amman

Oke, dat duurde dus iets langer voor ik online was. Ik ben namelijk goed ziek geweest. 's Dinsdagochtend was ik niet lekker en rommelde het vreselijk in mijn buik dus ik bleef thuis. Kon ik al mijn achterstallige data mooi meteen verwerken en ik heb Mariette geholpen. Uitgekeken met het eten ook maar dat heeft niet geholpen. Dinsdagnacht heb ik de hele nacht boven de wc en emmer gehangen, niets bleef er in mijn lichaam zitten. Dus woensdag thuis gebleven. Mariette werd ook niet helemaal lekker dus die deed ook niet veel. Donderdag was ik nog steeds zo slap als wat omdat ik nog steeds bijna niets kon eten. We moesten echter naar Salt toe (zo'n uur rijden) om onze visa te verlengen. Dus ik in de auto mee in de hoop dat ik zonder overgeven aan zou komen. Nu had ik net alles eruit gegooid voor we weggingen dus er zat niets meer in.
In Salt natuurlijk de gebruikelijke rompslomp om de visa te krijgen. We moesten formulieren invullen en vingerafdrukken laten nemen. Nu weten ze niet zo goed hoe dat moet dus het zijn meer vlekken dan afdrukken maar het resultaat is hetzelfde... zwarte vingers.
Zaterdag ben ik weer meegegaan naar de site, maar ik heb niet zoveel gedaan want ik was nog steeds helemaal slap omdat ik nog steeds niet veel kon eten. Op het moment gaat het beterder en kan ik ook weer redelijk wat eten binnen krijgen maar ik kijk vooral uit met het avondeten, al die vette rommel. Hoewel we de kokkin wel zo ver hebben gekregen dat er ietsje minder olie word gebruikt.
Ik heb niet zoveel bijzonders meer gevonden. Vandaag kwam er een muurtje omhoog, en dat is het meest spectaculairs bij mij.
Bij Tine is er een scarabee gevonden, een hele duidelijke. Bij Jeroen grote potten, wel aan scherven maar compleet. En Michel had een aantal beeldjes gevonden. Hij had nog mazzel dat hij er zelf bij was die dag want hij was eigenlijk ook ziek, overgeven enzo, maar hij is vreselijk koppig dus is gewoon naar het veld gegaan.
Morgen word het laatste graafwerk gedaan en donderdag word alles weer opgevuld met aarde. En dan is het veldwerk weer gedaan!
Daarna dus inpakken van vondsten, alle data verwerken enz. Dus nog genoeg te doen. En over een week dus weer naar huis.
Lucas is op het moment in Nederland vanwege de opening van de nieuwe tentoonstelling en hij komt woensdagavond weer terug. Hij baalde een beetje dat hij er niet bij was toen de beeldjes gevonden werden.
Nou dat was het weer zo'n beetje. Ik weet niet of ik voor dat ik naar huis kom nog naar het internet ga, maar dat zien jullie dan wel.
groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 24760

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: