Het lange weekend - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Het lange weekend - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Het lange weekend

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

07 Juli 2013 | Israel, Tiberias

Het lange weekend loopt van vrijdag-lunch tot zondag-avondeten. De afgelopen twee keren ben ik weg geweest dit weekend, het eerste jaar naar Massada en Ein Gedi, en het afgelopen jaar naar Jeruzalem. Ik had besloten om dit jaar gewoon in het hostel te blijven. Tenslotte is dit ook mijn vakantie en ik wil dan een beetje kunnen relaxen en niets doen. De meeste Hollanders bleven net als enkele anderen dus ik had gezelschap. Door verschillende mensen werd ik gewaarschuwd dat ik niet te veel mocht werken, wanneer je je verveelt zoek je toch snel het lab op en ga je wat werken. Maar ik heb me er aardig aan weten te houden. Vrijdagmiddag hebben de Zwitserse pastors samen met een paar anderen het aardewerk gewassen. Ik heb gewerkt aan de vondstenregistratie en aan het eind van de middag hebben we het aardwerk gelezen waardoor we vrijdag avond al weer goed op schema lagen. ’s Avonds zijn we gezellig met een aantal weer naar het Pilgerhaus geweest. Wat zitten kletsen en zo. Dat sluit echter om 11 uur dus we waren niet al te laat thuis. Maar dat vonden de meesten niet zo heel erg want we waren erg moe.
Zaterdag ochtend heb ik nog een poos zitten werken en heb wat was gedaan. En s’middags eerst lekker lang geslapen en toen bij de rest gaan zitten in de tuin. Één van de Hollandse studenten had een spel meegenomen, weerwolven voor degenen die het kennen, en dat hebben we de hele middag zitten spelen. We hebben aardig wat gelachen, alleen al vanwege de taalmisverstandjes. ’s Avonds hebben we nog twee potjes gedaan voor we het opgaven. Daarna gewoon nog een poos zitten kletsen.
Zondags ging er een groep naar Haifa en Akko. Ik ben lekker thuis gebleven en heb zitten lezen en wat in de tuin gelegen. Gewoon even lekker ontspannen.
Oh, zou ik het nog bijna vergeten te vertellen. Afgelopen week had ik een keer een nachtmerrie, dat ik opgesloten zat in een put op de opgraving. Ik zag overal rotsen om me heen. Ik wilde naar iets lager gebied springen, maar gelukkig realiseerde ik me net op tijd dat ik op de rand van mijn bed zat, het bovenste van een stapelbed! Tine ligt onder mij en die was er wakker van geworden. Ze zag mijn benen over de rand en stond al in de startblokken om mij tegen te houden of op te vangen. Dat was gelukkig niet nodig. Vrijdagnacht had ik echter weer de nachtmerrie en dit keer sprong ik wel :s Gelukkig kwam ik goed terecht op beide voeten. Dit keer waren Tine en Myriam er niet dus er was niemand om me te helpen mocht er iets mis gaan. Ik lag alleen niet zo lekker meer te slapen hierna. Zaterdagnacht was dat nog erger, ik was een beetje bang dat ik weer zou springen en dit keer verkeerd zou terecht komen. Ik had de deur al niet op slot gedaan voor de zekerheid. Ergens halverwege de nacht heb ik maar gewisseld met Myriams bed zodat ik nog wat slaap kreeg. Gelukkig vond ze het niet erg om te wisselen toen ik haar vertelde wat er gebeurd was toen ze terugkwamen.
En dat was het weekend. Te kort, maar een welkome afwisseling. Helaas ben je na het lange weekend sowieso hartstikke gaar, of je nu ergens heen gaat of niets doet :s
groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 24732

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: