Eerste week voorbij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Eerste week voorbij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Eerste week voorbij

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

15 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi,
Ik zou eigenlijk gisteren wat schrijven maar we waren de hele dag weg en daarna kon het niet meer. Ik weet niet wanneer we weer internet hebben dus ik schrijf nu even een stukje.

vrijdag 13-01-2012
We zouden vandaag de Tafelberg opgaan, maar helaas was dat niet mogelijk. De wolken hingen heel laag waardoor de top in de wolken zat. Dan is het niet mogelijk om omhoog te gaan. In ieder geval niet met de lift. We zijn toen de stad in gegaan. We hebben Long Street uitgelopen en we zijn naar Greenmarket geweest. Dat is een kleine markt met allerlei locale spullen. We hebben zelfs gietende regen gehad vandaag. Toen het rond etenstijd weer begon te regenen zijn we een eettentje binnen gegaan en hebben we daar wat gegeten. Wat wel grappig was, was dat we langs het Leiden House aan de Bree Street kwamen. ;)

zaterdag 14-01-2012
Oke, vandaag hadden we dus een drukke dag. We gingen een dagtour maken naar Cape Point (Kaap de Goede Hoop). We werden 's ochtends opgehaald om 8.15 waarna we nog enkele hostels langsgingen om mensen op te halen. Er waren uiteindelijk 1 Canadese, 1 Zwitser, 2 Britten en 2 Zuid-Koreanen mee.
De eerste stop was de Houtbaai. Hier zijn we op een boot gestapt en naar een eilandje gevaren waar een heleboel zeehonden zaten. We hebben lekker met onze benen over de reling gezeten en in het zonnetje. Er waren aardig hoge golven, maar iedereen heeft zijn ontbijt binnen gehouden. :)
Daarna gingen we naar Simon's Town. Hier zit een pinguin kolonie die je kunt bekijken. Toen zijn we nog verder omlaag gegaan en het Nationaal Park ingegaan. Daar zijn we allemaal op een mountainbike gestapt waarna we verder naar beneden fietsten. Neil (de reisleider) zei dat het 'meeste bergafwaarst was en een makkelijk stukje'. Er zaten echter aardig wat klimstukjes bij. Onderweg zijn we baboons (apen) tegengekomen, en ook struisvogels. De kust is erg mooi, er zitten best veel rotsen dus er komen mooie schuimende golven op de kust. Het park zelf was ook mooi. Soms leek het net of je op de heide in Nederland fietste om vervolgens tussen de bergen te komen. Bij de Kaap zijn Deidre en ik nog naar boven naar de vuurtoren gelopen. Nou ja, niet helemaal. Het laatste stukje lukte niet meer. ;) Daar kon je zien hoe de twee oceanen elkaar 'tegenkomen'.
Onderweg terug zijn we nog 1 keer gestopt voor een uitzicht over de 'flats'. Een vlak gebied helemaal volgebouwd met huizen in Kaapstad.
De reisleider was een hele aardige vent. Hij wist veel te vertellen over het gebied. Niet alleen over de geschiedenis maar ook over hoe het nu is. Over de armoede en dergelijke.
We waren erg moe toen we terugwaren, maar toen moesten we nog naar het etentje met het team. Gelukkig was dat maar 5 minuten lopen ofzo. Dat was ook wel erg gezellig.

zondag 15-01-2012
We hopen, Deidre en ik, om nog even omhoog te gaan met de lift naar de Tafelberg. Dat moeten we toch echt gezien hebben. Charlotte gaat surfen vandaag.
We worden om 2 uur omgehaald in het hostel. We zouden dus eigenlijk naar Robben Island gaan, maar er waren wat problemen met de accomodatie. In plaats daarvan gaan we nu tot woensdag op de Universiteit van Cape Town slapen. Ook wel erg leuk. Ik geloof dat we morgen een rondleiding gaan krijgen in het kasteel en ook in de stad. Maar het programma veranderd met de dag dus...

Oke, ik zal kijken wanneer ik weer wat kan schrijven.
groetjes

• 16 Januari 2012 - 09:09

Nicolien:

Hoi,

Zo te horen heb je het best druk...?
    Maar je bent ondertussen wel bruin geworden? Ik verwacht je natuurlijk nog steeds bruin terug. En aan de temperatuur te zien hoeft dat niet moeilijk te zijn...;-)!
    Maar het werken is uitgesteld? Of alleen het verblijf ter plaatse?
    Nou ja geniet in ieder geval van alles wat je daar kan zien en doen!

Groetjes Nicolien