Eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

12 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

woensdag 11 januari 2012
Gisteren vertrokken Deidre en ik om 16.40 naar London Heathrow. Daar kwamen we al vrij snel aan wat door het tijdsverschil nogal verwarrend was. We hebben daar eerst op ons gemak een lekker broodje gegeten en zijn toen op zoek gegaan naar onze gate. We moesten met een shuttle naar het volgende gebouw. Het leek een beetje op een ondergrondse metro. Toen we in het vliegtuig zaten waren we al best wel moe, maar het was eigenlijk te vroeg om proberen te slapen. We hebben dus eerst een filmpje zitten kijken.
Deidre heeft best wel goed geslapen, maar ik niet. Ik heb af en toe een kwartiertje geslapen en dan was ik weer een poos wakker. We hadden eerst nog iemand naast ons zitten maar die kreeg een andere stoel aangeboden met meer beenruimte. Dus wij konden wat uitgebreider zitten. De vlucht was behoorlijk lang en vermoeiend. Ik zou dit niet elke dag willen doen!
Het eten was, nou ja, vliegtuigeten. Niet zoveel bijzonders dus. Vanochtend mochten we kiezen tussen een English breakfast (met een worstje, spek enz. brrr…) of een omelet. Beide niet zo lekker op de vroege ochtend.
Het duurde even voor we het vliegtuig uit mochten. Er was iemand vlak voor ons onwel geworden en de ambulancebroeders moesten er eerst bij. Vervolgens een lekkere lange rij bij de douane.
En toen was het wachten op Charlotte. Zij zou om half 11 aankomen, maar had vertraging en meerdere mensen die onwel waren geworden. Dus uiteindelijk waren we tegen half een compleet. En toen konden we nergens de man met het bordje vinden die ons af kwam halen! Gelukkig vonden we hem uiteindelijk. We zijn toen kriskras door de stad naar ons hostel gebracht. Het is echt een leuke stad. Allerlei soorten huizen in allerlei kleuren enzo. Voortdurend uitzicht op de Tafelberg. Het was best wel warm en ik was blij dat ik een hemdje in mijn handbagage had gedaan!
Toen we aankwamen kregen we eerst een rondleiding door het hostel. Echt een leuk hostel! Allerlei soorten kamers en van de ene ruimte ging je over in de andere, allerlei binnenplaatjes, een zwembad (met uitzicht op de Tafelberg!). Onze kamer zag er van buiten echt heel leuk uit, net een klein huisje waar we met een trappetje naar boven moesten, en het bleek later van binnen er ook leuk uit te zien. We moesten tot twee uur wachten tot de kamer klaar was.
We hebben dus eerst wat gegeten en gedronken. Het eten en drinken hier is echt goedkoop!
Toen we in onze kamer mochten hebben we ons omgekleed en zijn we naar het zwembad gegaan voor een klein poosje.
Om kwart over 4 zijn we vertrokken naar het Waterfront. Dit is eigenlijk het toeristische gedeelte. Allerlei winkeltjes en kraampjes, terrasjes, muzikanten. We hebben er drie kwartier over gelopen dus onze beweging hebben we ook weer gehad.
We hebben daar een beetje rondgelopen en wat gedronken op een terrasje terwijl we luisterden naar een groepje mannen die op straat aan het zingen en spelen waren. Ze waren best goed!
Rond 7 uur hebben we een taxi genomen terug naar het hostel. Daar kwamen we onze kamergenoot tegen. Kristine komt uit Noorwegen, ze is ook een paar dagen op vakantie met vriendinnen en dan gaat ze stage lopen voor een paar weken op een basisschool in een achterbuurt.
We hebben nog wat gegeten en toen ben ik gaan douchen. Ik duik denk ik nu maar in mijn bed, want ik ben behoorlijk op.
Oh, enne… ik ben al best wel verbrand op mijn schouders. Hopelijk wordt het bruin in plaats van dat het gaat vervellen.

donderdag 12 januari 2012
Charlotte is vanochtend om 4.15 uur weggegaan. Ze ging vandaag duiken met haaien. Deidre en ik zagen dat absoluut niet zitten dus ze is alleen gegaan. Nou ja, met een groepje uit het hostel. Deidre en ik hebben tegen negenen rustig zitten ontbijten en zijn toen weer naar het Waterfront gegaan. We zijn dit keer een andere route gegaan, langs het voetbalstadion waar het WK is geweest. Dit duurde wel iets langer, we hebben er bijna een uur over gedaan ongeveer. Bij het Waterfront zijn we naar het Two Oceans Aquarium geweest. Ze hebben daar echt hele mooie vissen, maar ook haaien en pinguïns. En hele schattige zeepaardjes. Daarna hebben we nog wat rondgelopen langs allerlei kraampjes enzo. En lekker geluncht bij hetzelfde tentje waar we gisteren ook zijn geweest. Toen zijn we rustig aan weer terug gaan lopen, via weer een andere route. We krijgen in ieder geval genoeg beweging! Het is nu ongeveer half twee en we gaan allebei even internetten en daarna naar het zwembad waarschijnlijk. Charlotte is nog niet terug, ben benieuwd of ze nog haaien heeft gezien.
Morgen gaan we waarschijnlijk de Tafelberg op. Ligt een beetje aan het weer. Het is nu namelijk gedeeltelijk bewolkt, de top van de Tafelberg ligt in de wolken en dan heb je ook niet zoveel aan het uitzicht. En we gaan misschien nog een bustour buiten de stad doen. En als het mooi weer is ’s avonds met een catamaran (boot) het water op met zonsondergang. Schijnt erg mooi te zijn.
We willen eigenlijk het liefst hier blijven in het hostel de rest van de tijd dat we hier zijn, maar ja, dat gaat niet. En voor mijn portemonnee zou dat ook niet echt goed zijn. Het is hier wel niet zo duur, maar alles bij elkaar wordt het toch wel een aardig bedrag.
Het betalen is eigenlijk een beetje vreemd. Je betaald met briefjes van 200 en 100 en voor je gevoel geef je bakken met geld uit, maar 200 rand is ongeveer 20 euro dus het valt hartstikke mee.
Nou, zaterdag ga ik waarschijnlijk weer even internetten, dus tot dan.

Okay, het duurde even, 3 computers, geen word, word die het niet enz maar nu staat het er toch op!
groetjes

  • 12 Januari 2012 - 19:10

    Marjet:

    Hey Lise,

    Wat klinkt dat mooi en leuk!! Het is nog altijd iets dat op mijn verlanglijstje staat, maar eerst Roemenië... Maak maar lekker veel foto's dan kunnen we nog na genieten, van het uizicht van je hostel kamertje!!! En een kleine beetje proeven van het mooie land!

    Slaap lekker... en tot zaterdag!

    groetjes Marjet

  • 12 Januari 2012 - 19:34

    Gea :

    Ha zusje,

    Dat klinkt natuurlijk weer heel erg goed.
    Je hebt dus geen last van je oren gehad?
    Geniet deze week maar lekker van je vrije dagen en ik we wachten je volgende bericht weer af.

    Veel plezier!

  • 12 Januari 2012 - 20:00

    Ma:

    in gedachten loop ik met je mee .Echt genieten lijkt me. Beschrijf alles maar zoveel mogelijk.groetjes.

  • 13 Januari 2012 - 13:43

    Marieke:

    Klinkt allemaal goed zeg! Ben wel een beetje jaloers hoor.

    Veel plezier en maak er een paar mooie dagen van voor je weer aan de slag moet.

    groetjes

  • 13 Januari 2012 - 17:01

    Sjoukje:

    fijnlise om te lezen hoe het gaat sterkte verder en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 24769

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: