Nog 1 week! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Nog 1 week! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Nog 1 week!

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

03 Januari 2012 | Nederland, Katwijk-Midden

Nog 1 week en dan vlieg ik al naar Zuid-Afrika! Volgende week dinsdag om 16.40 vlieg ik samen met Deidre naar Londen en van daar naar Kaapstad. We komen woensdag om 8.55 locale tijd aan.
We hebben samen met Charlotte een hostel geboekt midden in de stad voor de eerste paar dagen. (Link: http://www.backpackers.co.za/) Even lekker een paar dagen niets doen. Nou ja, ook sightseeing natuurlijk. Het Two Oceans Aquarium staat op het programma en de Tafelberg gaan we denk ik ook wel op.
Zondags gaan we dan met de rest van het team naar Robben Island. Daar blijven we tot de 30e. Ik vlieg dan in ieder geval weer terug met Deidre. Door het tijdsverschil zijn we om 21.50 maandagavond op het vliegveld terwijl we 's ochtends om 8.05 in Kaapstad vertrekken.
Op Robben Island krijgen we eerst een tour over het eiland. Daarna splitsen we op in groepen. Een aantal gaan duiken naar een scheepswrak (helaas kan ik nog niet duiken) en een paar gaan helpen met het opzetten van een toeristische route op het eiland. Twee gaan er met een metaaldetector een gedeelte van het eiland onderzoeken en ook geofysisch onderzoek doen. Ik ga kijken naar de resten die gevonden zijn tijdens eerdere opgravingen. Ik ga daarvan een lijst maken en waar mogelijk dateren. Ook moeten er waarschijnlijk foto's gemaakt worden en tekeningen. Verder ga ik met een paar ook nog een paar dagen het archief in om wat stukken te onderzoeken.
We krijgen help van locale mensen en van studenten van de universiteit daar. Tenminste, dat is de bedoeling. Ik ben benieuwd of het ook echt goed gaat lopen.
We verblijven in de gevangeniscellen. Lijkt me wel apart om mee te maken. Het grappige is dat de deuren van de cellen de enigste zijn op het eiland waar geen slot op zit. :)
Ik hoop regelmatig even iets te tikken, maar ik weet niet hoe goed het internet daar is. En of we uberhaupt wel internet hebben op het eiland! :)
groetjes