Verder... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Verder... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Verder...

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

20 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oke, daar ben ik weer. We moesten vandaag vroeg ontbijten omdat de duikers vroeg weg moesten. Wij vertrekken pas over een uur ofzo, dus ik heb nog even de tijd.

Dinsdag 17-01
Om 7.15 verzamelen en met de bus weer naar het kasteel. 's Morgens kregen we weer presentaties en we kregen een rondleiding op het kasteel. De duikers gingen 's middags duiken en het landteam kreeg een opdracht in de stad. We gingen in groepjes de stad in en moesten 4 oude sites bezoeken en allerlei gegevens en tekeningen en dergelijke maken. Ervaring opdoen in het invullen van bepaalde formulieren. Daarna gingen we eten op het kasteel en weer terug naar de campus. 's Avonds onze tas inpakken, even douchen en nog even kletsen. Ik ben vroeg naar bed gegaan, want ik had de nacht ervoor maar 3 uur geslapen ofzo. Ik kon eerst niet in slaap komen en daarna werd ik van allerlei dingen wakker.

woensdag 18-01
Dit keer moesten we om 6.45 verzamelen met al onze tassen. De duikers moeten vroeg weg namelijk omdat het water later op de dag wat minder is. Wij gingen naar het Iziko waar ook de opslag voor het aardewerk enzo is. Daar hebben we in de opslag rondgekeken. Daarna gingen we naar het hoofdkwartier van Sahra (erfgoedafdeling waarmee we samenwerken). Daar kregen we nog een presentatie. 's Middags hadden we onderandere een presentatie van Deidre en Charlotte. Aan het einde van de middag gingen we naar het Robben eiland. Dat was nog een heel gesjouw. We moesten eerst alle tassen, ook van de duikers, van in het kasteel naar buiten het kasteel brengen. Van daar in de bus. Met de bus gingen we naar de veerboot, maar vanwege wegopbrekingen moesten we daar alles ook weer een eind sjouwen. Daar moesten we het van de ene het ergens neerzetten, om vervolgens van iemand anders te horen te krijgen (nadat we alles hadden staan) dat we het door de metaaldetectorpoortjes moesten doen en het buiten neerzetten. Dus maar weer sjouwen! Vandaar moest het op de boot en toen we over waren van de boot op de vaste wal. Van de wal moest het weer in een bus en bij de gevangenis zelf weer uit de bus! :S Iedereen was bekaf hierna.
De staf slaapt allemaal in de cellen dus de studenten moeten in de dorm slapen. Op zich niet verkeerd. Het bed ligt erg lekker en ik lig in een hoek wara ik niet zoveel hoor.
Het eten is nog steeds niet echt geweldig en soms gewoon te weinig, vooral voor de duikers die een grote trek hebben na het duiken.

donderdag 19-01
Vandaag kregen we een tour over het eiland. 's Middags kregen we enkele lezingen.
Het eten is iets beterder geworden. Heb vandaag voor het eerst echt goed gegeten. We kregen lasange.
De decaan van de faculteit Archeologie was er vandaag ook weer bij. Hij en zijn vrouw waren ook al meegeweest met de rondleiding door de stad op maandag.
Ik ben een beetje aan het vervellen op mijn ene schouder. Ben intussen wel aardig bruin geworden, maar ik hoop dat het blijft.
's Avonds hadden we de braai. Het eten kwam pas erg laat dus we kregen eerst wat tosti's. We moesten een stukje lopen naar het gastenhuis, een villa voor belangrijke personen. Daar hebben we 'allemaal' geholpen met het klaarmaken van het eten. Uiteindelijk aten we pas rond tien uur, half elf. Lekker laat dus. Ik heb aan het eind nog geholpen met opruimen en afwassen wenzo en was rond half 1 weer in de dorm. Ik was intussen aardig moe en heb dus ook als een blok geslapen.

Vrijdag 20-01
Vandaag gaan we weer naar het vasteland. Ik geloof dat het plan is dat we naar een kerk gaan en nog een of andere site. En 's middags hebben we geloof ik lezingen op de universiteit. Het programma kan hier met de minuut veranderen dus zeker weet ik het niet.

Ik moet nog kijken wanneer ik er weer achter kan. Dus tot dan!

Ma, wilt u oma van mij feliciteren?

  • 20 Januari 2012 - 20:23

    Marieke:

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen dan hebben we er een beeld bij.
    Geen idee wat een dorm is overigens... Als het maar lekker slaapt :-).

    O ja, toen ik Thom vertelde dat je met het vliegtuig weg bent gegaan vroeg hij of je dan weer een ventilator mee neemt met smarties. Die van hem en Gerdien doen het niet meer... :-)

    groetjes maar weer van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 24763

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: