Laatste dagen - Reisverslag uit Nieuwer-Ter-Aa, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Nieuwer-Ter-Aa, Nederland van Lise Hertog - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Lise

Blijf op de hoogte en volg Lise

25 Februari 2012 | Nederland, Nieuwer-Ter-Aa

Een beetje laat maar ik zal alsnog het laatste verslag er even opzetten.
Waar was ik gebleven, oh ja, zaterdag.

Zaterdag 28-01
Oke, ik ging dus eerst de database verder invoeren. Na een paar uurtjes kreeg ik last van mijn hand dus ben ik ermee gestopt. Het belangrijkste is echter ingevoerd. Jake zal de rest volgende week afmaken als ik al weer terug ben.
Het is een beetje een baaldag voor iedereen. De fut is er een beetje uit. We hebben dus gezellig met een paar in het zonnetje liggen bakken. Ik wilde nog even een kleurtje kweken voor ik terug ging. Ik heb namelijk veel binnen gezeten dus ik was nog niet zo bruin als ik wilde. Ik hield het echter niet erg lang uit, want het was echt heel erg warm. We zitten hier met een hittegolf en dat is duidelijk te merken. 's Middags moest ik eindelijk mijn presentatie houden. Dat ging wel goed. Ik had eigenlijk niet echt veel voorbereid maar omdat het gaat over iets waar ik al die dagen mee bezig bent geweest kon ik het meeste gewoon zo vertellen.
De rest van de dag hebben we niet echt veel meer gedaan. Veel mensen waren een weekend naar huis gegaan, omdat we morgen vrij hebben. Het was dus erg rustig op het eiland. 's Avonds hebben we gezellig zitten kletsen.

Zondag 29-01
Oke, tas was gepakt en ik ben klaar om te gaan. Er gaan een paar mensen naar een wijnproeverij, een groep gaat een eigen braai houden op het eiland en ik ga met Bert en Alexander naar Kirstenbosch. Dat is een natuurpark met honderden planten en bloemen, midden in Kaapstad. Het is echt een heel groot park en als je er bent zou je niet zeggen dat je nog midden in de stad zit.
We hebben de boot van 7.30 uur genomen. Dat was de eerste die ging. We waren met best een aantal, want er waren er ook een paar mee die inkopen gingen doen voor de braai. Dat was wel leuk want dan kon ik nog even afscheid nemen.
We hebben eerst een kop koffie gedronken op een terrasje (nou ja, ik thee) en toen hebben we een taxi gepakt. Eerst hebben we mijn tas afgeleverd bij het hostel en daar heb ik meteen even het vervoer geregeld voor morgenochtend naar het vliegveld.
In Kirstenbosch hebben we eerst een twee uur durende wandeltocht gedaan onder leiding van een gids. Deze vertelde vanalles over de bloemen en planten die we zagen. Achter sommigen zat een heel verhaal. Alexander is paleobotanist en wist de gids dus vaak ook nog aan te vullen met interresante dingen.
Hierna hebben we een lekkere lunch genomen, wafels met ahornstroop en ijs met een heerlijke milkshake erbij! Mmmm... dat was echt heel erg lekker. Alleen wel erg machtig dus ik kon helaas niet alles op.
Hierna gingen we het park weer in. We hebben gewoon rondgewandelt en Alexander vertlede nog wat dingen. Het werd steeds warmer, het liep tegen de 40 graden, dus na een poosje hadden we afkoeling nodig. Onder de wandeltocht waren we langs een beekje gekomen mate een klein watervalletje en stenen waar je op kon zitten, dus daar zijn we naar op zoek gegaan. Oh, wat was dat lekker! Het water was echt ijskoud, het kwam rechtstreeks uit de bergen. We hebben hier een poosje gezeten. Toen hebben we even ons hoofd onder de waterval gestoken en zijn we weer verder gaan wandelen.
Tegen vieren zijn we weer in een taxi gestapt en hebben ze me afgezet bij het hostel.
Omdat Deidre niet meer meeging had ik lekker een kamer voor mezelf. Ik bleek in de kamer te zitten naast de kamer waar we de eerste keer zaten. Ik heb daar nog lekker een poosje gezwommen. Na een poosje kwam Arnout er ook bij. 's Avonds hebben we in het hostel nog even wat gegeten en toen zijn we vroeg naar bed gegaan. Ik kon wel wat slaap gebruiken en we moeten de volgende ochtend weer vroeg op.

Maandag 30-01
Ik werd om half 5 wakker van iets. Dat was niet zo heel erg want we moeten om kwart over 5 klaar staan voor de taxi. We waren vrij snel op het vliegveld en we moesten nog behoorlijk lang wachten. Het vliegtuig had namelijk ook nog een kleine vertraging. Ik ben in een hemdje en korte broek gegaan en heb een lange broek en tshirt in mijn tas gedaan. Dat zat veel lekkerder op zo'n lange vlucht. Vlak voor we het vliegtuig ingingen hoorde we dat het nogal aan het vriezen was en sneeuwde in Nederland. Brr...
Het was een erg lange vlucht. Ik heb wat gelezen en een film gekeken, en na een poosje heb ik geprobeerd wat te slapen, maar erg comfortabel is het niet. Op Londen moesten we snel overstappen vanwege de vertraging. Daar moet je echt van de ene kant naar de andere en weer terug. Gelukkig was Arnout er wel vaker geweest.
We waren al rond half tien geland op Schiphol, lekker vroeg dus. Oh, wat was het koud! We gingen 40 graden achteruit! Ik had me intussen omgkleed en mijn vest en spijkerjasje aangedaan maar dat was niet genoeg. Gelukkig hadden pa en ma mijn dikke winterjas en dikke sjaal meegenomen.En tegen elf uur 's avonds was ik weer thuis.

Nou, dat was het laatste! Het is een erg mooi land en de mensen zijn erg vriendelijk. Het is zeker een aanrader om hier heen te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 24766

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 20 Juli 2015

Horvat Kur 2015

10 September 2013 - 16 Oktober 2013

Jordanië 2013

16 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Horvat Kur 2013

17 Juni 2012 - 13 Juli 2012

Horvat Kur 2012

10 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Kaapstad en Robben eiland

Landen bezocht: